Jeg har fået syltet afslutningen på Dataworld sagen, men her er den så endelig.
Den 22-08-2008 fandt sagen sin afslutning med at jeg endelig fik udleveret udstyret.
Det var dog ikke uden sværdslag. Der sker først noget da jeg skriver et brev vil hæve købet. Brevet sendes med postdanmark. Her er svaret der kommer på min e-mail:
Vi har modtaget dit brev, men må desværre afvise dit krav da vi forgæves har prøvet at få fat på dig, og der ikke er konstateret nogen fejl ved produktet, hvilket også fremgår af vores RMA side.
Hvordan forsvare de at den har været til reparation fra den 20-06-2008 og frem til den 05-08-2008 når der ingen fejl var? Her er hvad de skriver op deres RMA side:
Varen er langtidstestet og ingen fejl konstateret. Teknikergebyr 600,-
De har altså forgæves prøvet at skrive en mail til mig på trods af at de klart har min e-mail adresse og kan sende svar på postbesørget brev… Det må vel siges at være det rene vrøvl.
Langtidstestet? Man kan jo undre sig over at det skal tage så lang tid at teste noget der ikke er en periodisk fejl. Fejlen var ganske simpel: start maskinen og se at den ikke kan finde sine enheder. Så er den faktisk ikke længere.
Den sidste krølle på det er at da jeg endelig får den tilbage er bios opdateret til en version som ikke var tilgængelig da jeg indleveret den til reparation.
Min opfattelse af forløbet er at der har været en fejl som har krævet en bios opdatering. Denne opdatering har ikke været klar og man har derfor uden at informere om det ventet på den.
I sidste ende har Dataworld så forsøgt at trække lidt penge ud af det ved at påstå at der aldrig har været en fejl og prøvet at opkræve det omtalte teknikergebyr. Desværre for dem falder det lige i den uge hvor det store debatemne i TV netop er den slags gebyr hos Computer City.
Sagen ender med at jeg modtager udstyret og Dataworld undlader at opkræve gebyret.
Det er under alle omstændigheder sidste gang jeg køber noget hos dem og jeg vil fortsat fraråde folk at købe noget i den butik.