Dårlige oplevelse med reklamation

For første gang i min tid som kunde hos ComputerCity har jeg haft brug for deres reklamations service og jeg må desværre konstatere at den stinker ud over alle grænser.

Det startede sådan set godt nok, men afslutningen på sagen stå meget tilbage af ønske. Jeg købet en printer i December 2014. I Marts 2015 konstaterer jeg en fejl på printeren og indlevere den til reparation med en fuldstændig beskrivelse af fejlen og de tiltag jeg har gjort for at konstaterer det faktisk er en fejl og spørger i den forbindelse om der er andet jeg kan teste. Det får jeg at vide der ikke er. Da den kommer tilbage har værkstedet skiftet nogle dele men efter test konstaterer jeg den stadig har den samme fejl og jeg indlevere den selvfølgelig igen.

Nu kommer den så tilbage med besked fra værkstedet at der ingen fejl er og jeg skal betale for test af systemet. Jeg rejser problemstillingen overfor medarbejderen om at det er den samme fejl og da han ikke kan tage beslutning på området tilkalder han den ass. butikschef (stå der på hans navneskilt) og hans først ord til mig er stor set at jeg jo har skrevet under på at jeg vil betale.

Jeg prøver nu at forlægge ham at der må være en fejl i den måde værkstedet har opfatte fejlen på i den anden omgang, men han vil overhoved ikke hører på noget og fortsætter med at jeg har underskrevet o.s.v. krydret nu med anklage om at jeg ikke taler ordenligt til medarbejderne og så kører vi ud af den tangent.

Lad os bare konstaterer at han efter min opfattelse ikke på nogen måde var løsningsorienteret, men kun fokuseret på de penge han mente jeg skulle betale og i øvrigt ikke ønskede at tale om sagen.

Da det stod ham klart at jeg ikke under nogen omstændigheder ville betale udleveret han i sidste ende printeren med besked om at så måtte jeg tage den gennem forbrugerklagenævnet.

Enden på det hele er at jeg stadig står med en printer der fejler og en grim smag i munden for den behandling jeg har fået hos ComputerCity Roskilde.

I sidste ende tror jeg at jeg vælger at tage tabet og smide printeren ud, for jeg magter ikke at starte hele klageapparatet med det tilhørende tab af tid.

Det er sikkert sidste gang jeg handler hos ComputerCity efter denne behandling, føj for en stinker. 🙁

2 tanker om "Dårlige oplevelse med reklamation"

  1. Hvorfor skriver du ikke, hvad det er for en printer, og hvad det er for en fejl. Måske har andre samme fejl og måske er der også en/nogle, der har fundet et “work arround”. Har du både fejlen i Win og i Linux? Måske er der kommet en ny driver, der har løst problemet. Hvis der ikke er nogen løsning, så kunne det være en advarsel til os andre om ikke at købe dette produkt.
    Mvh. Leif M
    Har arbejdet med EDB/IT siden 1969, bruger, sælger, programmør, serviceingeniør.
    Har brugt Linux on/off siden 1999.

    • Når jeg ikke nævner produktet, er det fordi produktet sådan set er ligegyldigt. Det er en banal hardware fejl, som kunne rettes, hvis forretningen havde være medgørlig.

      Alle produkter kan fejle, det er sådan set ikke interessant. Hvordan fejl rettes er. Havde det været leverandøren af produktet som ikke ville udbedre fejlen havde mærket været interessant, men her var det Computercity som forretning der stillede sig på bagben.

      Da jeg selv arbejder inden for branchen fik jeg printeren lavet noget tid senere direkte hos leverandøren og har ikke haft problemer med den siden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *